زنان
خطری که زنان ایرانی را تهدید می کند جدی است باید آگاه باشید باشید واز برنامه هایی که برای نابودی فرهنگ ایران است آگاه شوید
| ||
|
رساله قدسیه و نوریه «فصّ حکمة عصمتیة فی کلمة فاطمیّه» علامه حسن زاده با هدف تتمیم فصوص الحکم شیخ اکبر و انگیزه تبیین ابعاد وجودی و شخصیت حقیقی صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) و مقامات بلند و رفیع علمی و عملی آن یادگار و ودیعه پیامبر اکرم(ص) به رشته تحریر درآمده است. شبکه ایران / علامه حسن زاده آملی در کتاب «فص حکمة عصمتیة فی کلمةٍ فاطمیه» در تبیین انگیزه از تألیف این اثرش مرقوم داشته اند: این علق نفیس به نام فص حکمة عصمتیة فی کلمةٍ فاطمیه به عنوان مستدرک و متمم کتاب مستطاب فصوص الحکم شیخ اکبر محیی الدین طائی حاتمی را در 22 فصل به رشته تحریر درآورده و آنگاه آنرا در نوزده فصل شرح کرده ام و آن را با هدف تبیین، تحلیل و توصیف مقامات معرفتی ـ معنویتی ریحانه پیامبر اکرم(ص) بر اساس آیات، روایات و نقل کلمات حضرت زهرا(س) آن هم بخشی از منقبتهای آن جناب ـ نوشته ام.
برچسبها: دختران 14 ساله ایرانی به دنبال صورت عروسکی! روزنامه گاردین بریتانیا با انتشار گزارشی نوشت که جراحیهای زیبایی به ویژه جراحی بینی در ایران بالاترین آمار جهانی را دارد. عصرایران: در این گزارش با اشاره به اینکه گاه سن برخی جراحیهای زیبایی به 14 سال میرسد، مینویسد ایرانیهایی که جراحی زیبایی میکنند و «صورتهای عروسکی» از خود میسازند، بیشتر میخواهند خود را شبیه هنرپیشههای مطرح هالیوود یا مجریان مشهور برنامههای ماهوارهای کنند.
در این گزارش با اشاره به اینکه تنها در ایران سالانه 200 هزارمورد عمل جراحی بینی صورت میگیرد؛ مینویسد این آمار بیشترین آمار جراحی بینی در جهان محسوب میشود.
گاردین به نقل از یک زن ایرانی که جراحی بینی انجام داده مینویسد زنان ایرانی به دلیل اینکه حجاب دارند همه هنرشان را به جای پوست و مو روی صورتشان خرج میکنند چون مو و بدن آنها زیر حجاب دیده نمیشود؛ از این رو آمارمراجعه به کلینیکهای زیبایی برای جراحیهای صورت از جمله بینی بسیار بالاست.
یک زن دیگر ایرانی میگوید: «علم و تکنولوژی پیشرفت کرده است و میشود زیباتر دیده شد؛ چرا نباید از این امکانات جدید استفاده کرد؟!»
گاردین مینویسد: در ماههای گذشته هزینه عملهای جراحی زیبایی در ایران به شدت بالا رفته است و در حال حاضر هزینه متوسط یک عمل جراحی بینی رقمی بین پنج تا 10 میلیون تومان میباشد.
هزینه عمل کشیدن پهلو و شکم بین سه تا هفت میلیون تومان؛ کشیدن پوست صورت سه تا شش میلیون تومان و کشیدن کامل پوست صورت رقمی تا 15 میلیون تومان هزینه دارد؛ این رقمها در حالی است که در ایران متوسط درآمد ماهانه مردم در مناطق شهری بسیار پایینتر از این رقم هاست.
در این گزارش با اشاره به رشد تقاضا برای انجام عملهای جراحی زیبایی بر اساس یک گزارش داخلی منتشر شده در ایران مینویسد در حالی که در شهر تهران تنها 157 مرکز مجاز انجام عمل زیبایی وجود دارد، اما بیش از 7 هزارنفر در حال حاضر در تهران به انجام چنین کاری مشغول هستند.
«مرجان» 33 ساله صاحب یک فروشگاه لباس فروشی در تهران که یک زن مطلقه جوان است؛ دو بار جراحی زیبایی انجام داده است؛ یکبار در سال 2009 بینی خود را با هزینه چهار و نیم میلیون تومان جراحی کرده و بار دوم در سال 2011 پلکها و ابروی خود را با هزینه دو میلیون و نیم تومان بالا کشیده است.
او از انجام این جراحیها راضی است و میگوید با این کار احساس جوانی و زیبایی بیشتری میکند. او میگوید: «از پنج سال پیش من احساس کردم که باید برخی کارها را روی صورتم انجام دهم. من احساس کردم میتوانم با عمل جراحی چهرهام را جوانتر و زیبا کنم.»
او میافزاید: از دید دختران و زنانی که عمل جراحی زیبایی میکنند، این کار میتواند فرصتهای آنها را برای ازدواج بهتر کند و به آنها اعتماد به نفس بیشتری میبخشد.
مرجان درباره عملهای زیبایی خود میگوید: «بعد از عمل بینی هیچ احساس ناراحتی نکردهام و مشکلی ندارم اما پس از عمل جراحی پلک و ابروگاه سردردهای شدید سراغم میآید و هنوز روی چشمانم احساس بخیه میکنم.
گاردین میافزاید:گاه عمل جراحی زیبایی آن قدر برای زنان ایرانی الزامی به نظر میرسد که هانیه زن 35 ساله کارمند برای عمل جراحی بینی خود مجبور میشود از بانک هفت میلیون تومان وام بگیرد.
وی میگوید: هفت میلیون تومان وام خرید خودرو از بانک گرفتم ولی آن را نه برای خرید خودرو بلکه خرج عمل جراحی بینیام کردم.
گاردین مینویسد در سالهای اخیر نه تنها زنان بلکه مردان بسیاری نیز به جمع عمل کنندگان زیبایی از جمله عمل بینی پیوستهاند و این کار در بین مردان ایرانی نیز رواج گستردهای یافته است.
«محمد» فروشنده یک مغازه لوازم آرایشی در یکی از شلوغترین مناطق تهران دو سال پیش عمل جراحی بینی کرده. وی میگوید انگیزهاش از این کار تاثیر چهره بهتر در جذب مشتری بیشتر بوده است.
وی میگوید: «من روزانه صدها مشتری زن و دختر دارم. آنها میآیند تا از من لوازم آرایش بخرند و من باید برای آنهاجذاب به نظر برسم.»
گاردین میافزاید: بر اساس مطالعه مشترک یک مرکز تحقیقات در ایران و دانشگاه «جان هاپکینز» آمریکا، میزان سرانه مشاغل مربوط به عمل جراحی بینی در ایران هفت برابر بیشتر از آمریکا است. برچسبها: طرحهای «ضدّ زن» به نتیجه نمیرسد / زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود رهبر عزیز انقلاب: زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می توان زن بود، عفیف بود، محجّبه و شریف بود، و در عین حال، در متن و مرکز، نقش آفرینی کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد. حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به کنگره «هفت هزار زن شهید کشور»، نقش زن مسلمان ایرانی در معرفی الگوی جدید از «زن» را تاریخ ساز خواندند و با اشاره به ظهور هزاران زن، با روحیه کربلایی در صحنه ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خاطرنشان کردند: اقتدار و جَذبه ی تازه ای به برکت خون این زنان مجاهد در عصر جدید، ظهور کرده است که دیر یا زود در سرنوشت و جایگاه زنان جهان، اثرگذار خواهد شد. برچسبها: مستند" نقص ظاهر" نگاهی متفاوت به مسئله بدحجابی + لینک دانلود این مستند 26 دقیقه ای، از بخش های مختلفی تشکیل شده که در هر بخش با محور قراردادن سخنان رهبر انقلاب به دنبال ارائه راهکار و نشان دادن مسیر حرکت در امور فرهنگی، خصوصا مساله عفاف و حجاب می باشد. شبکه ایران / اخیرا مستندی با نام نقص ظاهر ساخته ودر فضای مجازی منتشر شده است که به گفته سازندگان آن به بیان منویات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم در رابطه با مقابله با بدحجابی میپردازد. به گزارش شبکه ایران، این مستند 26 دقیقه ای، از بخش های مختلفی تشکیل شده که در هر بخش با محور قراردادن سخنان رهبر انقلاب به دنبال ارائه راهکار و نشان دادن مسیر حرکت در امور فرهنگی، خصوصا مساله عفاف و حجاب می باشد. همچنین سازندگان این مجموعه، در بخش های مختلف مستند، به مقایسه نظرات رهبر عزیز انقلاب و رئیس جمهور محترم پرداخته اند.
برچسبها: به نام خدا سوره نساء آیه 1 ای مردم بترسید از عصیان پروردگار خود آن خدایی که همه شمارا از یک تن بیافریده، هم از آن جفت او را خلق کرد، و از آن دوتن خلقی بسیار در اطراف عالم از مرد و زن، بترسید از خدائی که به نام او از یکدیگر مسئلت می کنید درباره ارحام کوتاهی نکنید که خدا مراقب اعمال شماست. شعر از امام خمینی: فاطی که به علم فلسفه مینازد
برعلم دگر به آشکارا تازد
ترسم که در این حجاب اکبر،آخر
غافل شود و هستی خود را بازد .........
زن وسیله ای شده در دست یک عده افراد ناپاک و مزدور صفت که از این پایگاه علیه دین مقدس اسلام جاروجنجال تبلیغاتی راه بیندازند.بدیهی است در شرایط موجود که نسل جوان از جنبه مذهبی به قدر کافی راهنمائی نمی شود. این تبلیغات آثار شوم خود را می بخشد. استاد شهید مطهری :
.......`برهنگی بیماری عصر ماست.من پیر مردم و شاید حرف های خنده دار بزنم.اما به گمان من تن عریان تو باید از آن کسی باشد که روح عریان تو را دوست می دارد.بد نیست اگر اندیشه تو در این باره مال ده سال پیش باشد ،مال دوران پوشیدگی،نترس این ده سال ترا پیر نخواهد کرد بهرحال امیدوارم تو آخرین کسی باشی که تبعه جزیره لختی ها بشوی`..... برچسبها: روشن است كسانيكه زنان را به بى حجابى دعوت مىكنند، در حقيقت آنان را به تبهكارى خوانده و آنان را به قربانگاه مىكشانند و مىخواهند شرافت و عفّت را از آنان سلب كنند، و به اسم شعارهاى پوچ و سخنان باطل، عظمت و احترام را از آنها بگيرند. خواننده محترم: اگر ميخواهيد به درستى سخن من پى ببريد، از بزرگسالان خود، از پدران و اجداد خود، كه گذشته را بخاطر دارند بپرسيد: آيا اين جنايات و حوادث، دختر ربائى و تجاوز، در آن زمانها وجود داشته يا نه طبعا پاسخ اين سوال منفى خواهد بود. اين جنايات و حوادث از كجا بوجود آمده است؟ مىگويند: در اثر عوامل گوناگونى كه مهمترين آنها بى حجابى و بدحجابى و بى بند و بارى است به وجود آمده. آرى پاسخ صحيح همين است. از ساكنان دهكده هاى كوچك كه تا بحال به اسلام و ايمان و حجاب اسلامى پاى بند هستند سوال كنيد، و اگر مىخواهيد تحقيق و بررسى كنيد: آيا دختر ربائى و تجاوز به بانوان چنانكه در شهرها اتفاق مىافتد در دهكده هاى شما نيز واقع مىشود؟ طبعا مىگويند: نه اتفاق نمى افتد، زيرا اجتماع ما پيوسته پاى بند به اسلام و دستورات حكيمانه آن مىباشد. برچسبها: برای روشن شدن فلسفه حجاب زن و راز تفاوت آن با پوشش مردان، توجه به مطالب ذیل لازم است: پی نوشتها: 1. مرتضی مطهری، مجموعه آثار، ج 19، ص 436، با تلخیص. برچسبها: پرسش:چرا دختران باید در 9 سالگی حجاب را رعایت کنند؟ با اینکه دختران در این سن برای فهم نتایج اشتباهات و گناهانشان خیلی جوان هستند. پاسخ: یکی از افتخارات اسلام این است، که پیشرفت علوم، توانسته اسرار و فلسفه بسیاری از دستورات آن را کشف کند؛ و مسئله سن بلوغ دختران نیز، یکی از مسائلی است که تحقیقات و نتائج علمی، تقریبا با آن هماهنگی دارد، بعنوان نمونه در این زمینه مطالبی از کتاب جامع "بهداشت عمومی" برای شما نقل می کنیم:مطالب نیامده است. البته برای توضیح بیشتر چند نکته دیگر را نیز در نظر داشته باشیم: معمولا احکام و دستورات و قوانین برای اکثریت و افراد معمولی مقرر می شوند و افراد و موارد استنائی باید از قوانینی که برای اکثریت مقرر شده تبعیت کنند. همانگونه که افراد پیر و ناتوان از انجام تکالیف دینی معذور هستند و در صورتیکه تکلیفی برای آنها طاقت فرساست مجاز هستند که آن تکلیف را ترک کنند، افرادی هم که تازه به سن بلوغ رسیده اند، اگر انجام تکلیفی برای آنها طاقت فرسا باشد تکلیف از آنها ساقط می شود. در مورد دختران همانطور که از نظر جسمی علم پزشکی اثبات کرد که زودتر از پسران به بلوغ جسمی می رسند از نظر فکری و عقلی نیز علم روانشناسی اثبات نموده است که آنها زودتر از پسران به رشد فکری و عقلی می رسند. در این زمینه می توانید به کتابهای روانشناسی تربیتی و روانشناسی رشد مراجعه بفرمائید. علاوه اینکه هر دو مسئله حتی برای مادرانی که در دامن خود پسران و دخترانی را تربیت کرده اند ملموس و محسوس است. این که گفتید دختران در این سن برای فهم نتایج اشتباهات و گناهانشان خیلی جوان هستند باید عرض کنیم، فهم نتایج اشتباهات ربطی به تکلیف ندارد، چون چه بسا افرادی که در سنین بالاتری هستند، و نتایج عمل خودشان را درک نمی کنند حال یا بخاطر شرائط محیطی و خانوادگی و عدم آموزش صحیح و یا هر دلیل دیگر؛ خلاصه تکلیف مشروط به فهم نتائج آن نیست. چون بسیاری از نتائج در متن زندگی و در دوران انجام عمل بدست می آید و به این جهت اولیاء دین سفارش نمودند که فرزندان را قبل از رسیدن به سن بلوغ به تکالیف شرعی عادت دهید[1]. تا در موقع رسیدن به سن بلوغ نتایج بعضی از تکالیف برای آنها مقداری ملموس و محسوس باشد. البته از نظر اسلام دادن استقلال اقتصادی به فرزندان مشروط به رشد عقلی است[2]که بحث دیگری است. در پایان لازم است به این نکته هم توجه بفرمائید که در جعل و تشریح احکام مجموعه ای از عوامل اثر گذار می باشند یعنی در مورد بحث ما ممکن است به لحاظ خود دختر 9 ساله این تکلیف، کمی زود به نظر آید اما به لحاظ مردمی که در مواجهه با این دختر هستند، لازم باشد این دختر مسائلی را مراعات کند و لو اینکه خودش هنوز در این فضا داخل نگشته است و این تکلیف می تواند از آسیب های زیادی که ممکن است متوجه جامعه و حتی همین دختر 9 ساله گردد، جلوگیری نماید و شاید نیاز نباشد که متذکر گردیم که توجه جنسی به کودکان در دنیای کنونی، بیش از هر زمان دیگر، ما را وادار می کند که فکری برای در امان ماندن آنان از آسیب های جنسی و اجتماعی بکنیم و اسلام حجاب را برای دختران و در چنین سنی بخاطر این واجب کرده است که آنها کمتر در معرض تعرضات جنسی انسانهای دیو سیرت قرار گیرند. [1]وسائل الشیعه ج 1 ص 193. [2]سوره نساء آیه 6. برچسبها: « خواهران ما در حالى كه چادر خود را محكم برگرفتهاند و خود را هم چون فاطمه و زینب حفظ مىكنند... هدفدار در جامعه حاضرشدهاند.» (رییس جمهور شهید محمد على رجایى)استعمار از سیاهى چادر تو مىترسد «اى خواهرم: قبل از هر چیز استعمار از سیاهى چادر تو مىترسد تاسرخى خون من.» (شهید محمد حسن جعفرزاده) من با حجاب شما رشد پیدا کردم «مادرم... من با حجاب و عزت نفس و فداكارى شما رشد پیدا كردم.» (شهید غلامرضا عسگرى) حجاب خونبهاى شهیدان است «از خواهران گرامى خواهشمندم كه حجاب خود را حفظ كنند، زیرا كهحجاب خونبهاى شهیدان است.» (شهید على روحى نجفى) به پهلوى شكسته فاطمه زهرا(س) قسمتان مىدهم كه، حجاب را حجابرا، حجاب را، رعایت كنید خواهر مسلمان: حجاب شما... «خواهر مسلمان: حجاب شما موجب حفظ نگاه برادران خواهد شد. برادرمسلمان: بىاعتنایى شما و حفظ نگاه شما موجب حجاب خواهران خواهدشد.» (شهید على اصغر پور فرح آبادى)حجاب را حجابرا، حجاب را به پهلوى شكسته فاطمه زهرا(س) قسمتان مىدهم كه، حجاب را حجابرا، حجاب را، رعایت كنید.» (شهید حمید رستمى)نهفته باش و همیشه گل باش خواهرم: از بى حجابى است اگر عمر گل كم است نهفته باش و همیشه گل باش.» (شهید حمید رضا نظام) برچسبها: کنترل حس خودنمایی ![]() از آنجا که موضوع حجاب زن و پوشش جسم و اندام او و مستور نمودن زینت های وی
اهمیت بسیاری دارد، خداوند حکیم در آیه ۳۱ سوره ی مبارکه ی نور چندین
مرتبه آن را با تعبیرهای مختلف توصیه می فرماید و زنان را از هتک حرمت خود
با تعابیربی حجابی، بدحجابی، خودآرایی و خودنمایی در برابر نامحرمان نهی می
فرماید. در حقیقت آیه ۳۱ سوره ی نور شامل چند دلیل برای وجوب پوشش و حجاب عفیفانه و حرمت نمایاندن بعضی از اندام و مو و زینت های محرک زنان می باشد که در اینجا به اختصار به برخی از آنها اشاره می نماییم: «ولا یبدین زینتهن الا ما ظهر منها…؛ (نور/۳۱)» کلمه ی «زینت» در عربی از کلمه ی «زیور» فارسی اعّم است، زیرا زیور به زینتهایی گفته می شود که از بدن جدا می باشند مانند طلاآلات و جواهرات درحالیکه کلمه ی «زینت» هم به این دسته گفته می شود و هم به آرایشهایی که به بدن متصل است نظیر سرمه و خضاب. مفاد این دستور این است که زنان نباید جاذبه ها و زینت های طبیعی و مصنوعی خود را آشکار سازند مگر آن مقدار که طبیعتاً ظاهر است. مقصود از زینت در مستثنا منه «زینتهن» به قرینه مقابله در استثنا «ما ظهر منها» زینت های پنهان است، آن زینت هایی که برحسب طبیعت و فطرت سالم پنهان می باشد و زن آنها را می پوشاند که شامل زینت طبیعی زن – اندام و سر و گردن و سینه و موی او- و زینت های مصنوعی تحریک آمیز در صورتی که روی بدن او باشد و لباسهای زینتی رنگارنگ می شود. علاوه بر این ، وقتی زینت های مصنوعی نباید نمایان شود، محل زینت به طریق اولی باید مستور و پنهان نگه داشته شود بنابراین نهی از آشکار کردن زینت، شدّت تاکید قرآن به رعایت عفاف با هدف تحقق تربیت عفیفان است. و امّا استثنای «الاّ ما ظهر منها» - جز آنچه طبیعتاً آشکار است – و پوشاندن آن برای زن دشوار بوده و غالباً توام با مشکلات و محدودیت هایی در فعالیت زن می باشد که براساس روایات گردی صورت و دو دست تا مچ می باشد؛ در صورتی که از هر نوع زینت و آرایش که توجه مردان و جوانان را جلب کرده و موجب مشتعل شدن غریزه ی آنان می شود خالی باشد. بنابراین مقتضای نهی در این آیه این است که خودنمایی زن و آشکار کردن زینت های شهوت آفرین و پوشیدن لباسها و روسری های زینتی و رنگارنگ و پوشش های بدن نما حرام می باشد و مخالف فرمان الهی است که درغیراینصورت مستحق عقوبت و عذاب می گردد. بنابراین زنان باید زینت های خویش را در برابر نامحرمان با پوششی کامل بپوشانند و آنها را جز برای شوهران و محارم خویش آشکار نسازند. زینت جسم و روح انسان دارای روح ملکوتی و جسم مادّی است؛ زینت و آراستن هر یک از این دو، به اموری است که متناسب با حقیقت آنها است. زیورهای مادی و طبیعی آرایش دهنده ی جسم مادی و زیبایی های معنوی و اخلاقی زینت بخش روح ملکوتی است. آراسته شدن به هر دو به شرط حفظ تعادل و میانه روی در زینت های جسمی و مادی ،مورد تاکید دین اسلام قرار گرفته است. زینت روح، تعدیل کننده زینت جسم تنها ،عامل درونی است که می تواند به طور کامل رفتار آدمی را کنترل و تعدیل نماید؛ زینت شدن به لباس تقوا انسان را از افراط و تفریط در امور زندگی از جمله آراسته شدن به لباس ظاهر و… مصون می دارد. تجمل گرایی، مدپرستی، خودآرایی و خودنمایی در برابر نامحرمان ،افراط و زیاده روی در زینت جسم بوده و درمقابل بی توجهی به پوشیدن لباس نظیف و مناسب و آراستگی هر مرد و زنی در حدّ معقول و مشروع، به ویژه در محیط خانه برای همسر – که چه بسا عدم مراعات آن منجر به انحراف همسر از جاده عفت می شود- تفریط و سهل انگاری در تزیین ظاهر محسوب می شود. هر کدام از افراط و تفریط ها، انحراف از راه مستقیمی است که انسان مومن پیوسته در نماز آن را از خداوند درخواست می کند. به این ترتیب مهم ترین عامل کنترل کننده حس خودآرایی و خودنمایی زن و محدود ساختن آن به محیط خانه یا مجالس زنانه، آراسته شدن باطن او به لباس تقوا و فضیلت است که در سایه ی معرفت و خدادوستی راستین و ترس از انعکاس اعمال ناروا در دنیا و گرفتاری در آخرت تحقق می یابد. خطر زیباسازی ظاهر و صورت ،بدون زیباسازی باطن و سیرت، همانند ساختن ساختمانی زیبا و مجلّل بدون پایه و ستون محکم است که دوام نخواهد داشت و بر سر اهل خانه فرو خواهد آمد، لذا باید از این که ظواهر آراسته باعث بدبختی و هلاکت انسان و تزلزل زندگی خانوادگی وی گردد، پرهیز نمود.
برچسبها: [ سه شنبه 26 دی 1391برچسب:جوان گرایی,جوانان, ] [ 11:34 ] [ بنده ی خدا ]
|
|
[ طراح قالب : صالحون | Weblog Themes By : Salehon.ir ] |