زنان
خطری که زنان ایرانی را تهدید می کند جدی است باید آگاه باشید باشید واز برنامه هایی که برای نابودی فرهنگ ایران است آگاه شوید
زنان
نويسندگان
لینک عزیزان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زنان و آدرس zanan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





برای اولین بار در تاریخ رییس جمهور جدید فرانسه تشکیل کابینه ای با رعایت تساوی تعداد زن و مرد داد....



برچسب‌ها:
[ جمعه 30 تير 1391برچسب:, ] [ 23:7 ] [ بنده ی خدا ]

آلینوش طریان فیزیک‌دان ایرانی بود که به مادر نجوم و بانوی اختر فیزیک ایران ملقب گردیده‌است. در تهران و در تاریخ سه شنبه ۹ نوامبر ۱۹۲۰ (۱۸ آبان ۱۲۹۹) از پدر و مادری ارمنی و مسیحی زاده شد. طریان در تاریخ ۱۵ اسفند ماه ۱۳۸۹ به علت کهولت سن در تهران درگذشت. پدر طریان پاره‌هایی از شاهنامه را به ارمنی بازگردانی کرده بود. مادر طریان نیز دانش‌آموختهٔ رشتهٔ ادبیات از سوئیس بود

طریان تحصیلات پایه را در مدرسهٔ ارامنه و دوره دبیرستان را در دبیرستان انوشیروان دادگر زرتشتیان سپری کرد. سپس به گروه فیزیک دانشکدهٔ علوم دانشگاه تهران رفت و با دریافت درجهٔ کارشناسی در خرداد ماه ۱۳۲۶ دانش آموخته شد و همانجا به عنوان متصدی عملیات آزمایشگاهی دانشکده علوم استخدام شد. سپس برای بورس تحصیلی درخواست کرد، ولی محمود حسابی —رئیس وقت گروه فیزیک— به دلیل زن بودن او، که تحصیل را تا همینجا برای وی زیاد می‌دانست، با درخواست او موافقت نکرد

طریان به هزینه پدر خود راهی فرانسه شد و در دانشگاه سوربن درس خواند و سر انجام در سال ۱۹۵۶ میلادی دانشنامه دکترای خود را کسب نمود . با وجود پیشنهاد استادی در دانشگاه سوربن، دکتر طریان به ایران بازگشت و در دانشگاه تهران به عنوان دانشیار ترمودینامیک منصوب شد.

وی به زبانهای فارسی، ارمنی، فرانسوی تسلط و با ترکی و انگلیسی آشنایی داشت.

خدمات علمی

  • پایه‌گذاری نخستین رصدخانهٔ فیزیک خورشیدی
  • برای نخستین بار درس‌های فیزیک خورشیدی و اختر فیزیک را ارایه داد
  • طریان برای گسترش دانش و بهره‌گیری دانشجویان ارمنی خانه خویش را وقف کرد
  • پایه‌گذاری نخستین تلسکوپ خورشیدی

سمت‌ها

  • طریان در سال ۱۳۴۳ به جایگاه استادی در دانشگاه تهران رسید
  • ریاست گروه تحقیقات فیزیک خورشیدی

 


برچسب‌ها:
[ جمعه 30 تير 1391برچسب:الینوش طریان , ] [ 23:7 ] [ بنده ی خدا ]

 

موضوع:زندگی نامه ی مارگارت تاچر (زاده ۱۳ اکتبر ۱۹۲۵) رهبر سابق حزب محافظه‌کار بریتانیا که در ۱۹۷۹ میلادی با شعار بهبود اوضاع اقتصادی از سوی محافظه‌کاران به نخست وزیری بریتانیای کبیر رسید و تا سال ۱۹۹۰ در این سمت باقی ماند و از ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ نیز رهبر حزب محافظه‌کار بوده است. وی تنها زنی است که تاکنون دارای این دو پست بوده است.

الگوی رفتار سیاسی وی به « تاچریسم » معروف است .

او به دلیل قاطعیت خود به بانوی آهنین مشهور بوده است.

مریل استریپ برای بازی در این فیلم برنده ی جایزه ی اسکار بهترین نقش اصلی زن شد.

بازیگران

Meryl Streep

Jim Broadbent

Richard E. Grant

زمان فیلم : 105 دقیقه

کارگردان : Phyllida Lloyd

نویسنده :Abi Morgan

 


برچسب‌ها:
[ جمعه 30 تير 1391برچسب:مارگارت تاچر, ] [ 23:7 ] [ بنده ی خدا ]

قمرالملوک وزیری (۱۲۸۴ خورشیدی - ۱۴ مرداد ۱۳۳۸ خورشیدی)، نخستین زن در دوران تاریخ معاصر ایران بود که به صورت بی‌حجاب، به خوانندگی در حضور مردان پرداخت. از وی به عنوان پرآوازه‌ترین خواننده زن آوازهای سنتی ایران یاد می‌شود.

 

قمرالملوک وزیری پس از شیدا و عارف در موسیقی نوین ایران رخ نمود ولی بی تردید نقشی دشوارتر و دلیرانه تر از آن دو ایفا کرده است؛ زیرا اگر مردی که به موسیقی می پرداخت گرفتار طعن و لعن می شد ولی مجازات زن موسیقی پرداز " سنگسار شدن " بود. زن برده در پرده بود، پرده ای به ضخامت قرن ها. قمر به هنگام نخستین کنسرت خود که در آن " بی حجاب " ظاهر شده بود، سر و کارش به نظمیه افتاد. این ماجرا اگر چه برای او خوشایند نبود، ولی بهرحال سر و صدایی کرد که در نهایت به سود موسیقی و جامعه زنان بود او نخستین زنی بود که بعد از قرةالعین بدون حجاب در جمع مردان ظاهر شد. و می گفت:مرا هیچ گنه نیست به جز آن که زنم زین گناه است که تا زنده ام اندرکفنم.

قمرالملوک در تاکستان قزوین زاده شد. هنگام تولد پدر نداشت و در ۱۸ ماهگی مادرش هم مرد و از این زمان تحت سرپرستی مادربزرگش که روضه‌خوان زنانه حرم ناصرالدین شاه بود قرار گرفت. او در جایی گفته‌است: «من مدیون تربیت اولیهٔ خودم هستم. چرا که همان پامنبری کردن‌ها به من جرأت خوانندگی داد.»

دانلود آهنگ مرغ سحر با اجرای قمرالملوک وزیری

بقیه در ادامه مطلب...

 


برچسب‌ها:
[ جمعه 30 تير 1391برچسب:قمرالملوک, ] [ 23:7 ] [ بنده ی خدا ]

الیزابت بلك ول (Elizabeth Blackwell) نخستین بانوی پزشك و همچنین مبارز راه حقوق زنان و مخالف برده‌داری بود.او در سوم فوریه سال 1821 در بریستول انگلستان زندگی را آغاز كرد . پدر او برخلاف والدین دیگر، می پنداشت که آموزش دخترانش به اندازه پسرانش اهمیت دارد

الیزابت نوجوان تحصیلاتش را طی هفت سال تمام كرد و چند سال به معلمی و کار کردن در بخشهای گوناگون آموزشی ادامه داد.او در کنار تدریس در جلسات ضد برده داری حضور می یافت و در چندین انجمن اجتماعی شرکت کرد. در سال 1844 بر آن شد تا علم پزشكی را بیاموزد و زندگانی اش را در راه نجات انسان های دیگر صرف كند . اما به سبب اشكالاتی كه آن زمان بر سر آموزش زنان قرار داشت نه بار در مدرسه پزشكی فیلادلفیا و نه بارهم در مدرسه پزشكی نیویورك پذیرفته نشد.

 او پس از 29 بار کوشش طاقت فرسا و نافرجام پاسخ مثبتی را از کالج پزشکی جنوا در شمال نیویورک دریافت کرد و در محیطی پر از آشوب و نا متناسب ، دانش لازم را آموخت و پس از گرفتن دانشنامه درسال 1849 به لندن رفت و دوران تجربی پزشكی را در بیمارستان سن بار تولومیو گذراند . مدتی نیز در بیمارستان پاریس به كار آموزی پرداخت . سرانجام به آمریكا برگشت و چون نتوانست به سبب جنسیت خود در یك بیمارستان كاری بدست آورد ، برآن شد تا با تاسیس یك  كلینیك كمك پزشكی مخصوص بانوان كار خود را آغاز كند .

به این ترتیب اوخواسته خود را به عمل در آورد و كلینیك او به صورت آموزشگاه كمك پزشكی زنان در نیویورك درآمد . این مركز به خصوص در زمان جنگ خدمات بسیاری انجام داد و با تربیت پرستار و فرستادن آنها به پشت جبهه بارها مورد تحسین قرار گرفت و دانشكده پزشكی زنان را به طور رسمی درنیویورك افتتاح كرد .

این بانوی گرانقدر پس از عمری تلاش در هشتاد و نه سالگی دیده از زندگی فرو بست و در 31 می 1910 در هاستینگ (Hasting) لندن به خاك سپرده شد .


برچسب‌ها:
[ جمعه 30 تير 1391برچسب:الیزابت بلک, ] [ 23:7 ] [ بنده ی خدا ]
تا بعد از مشروطیت مدرسه‌ای برای دختران ایجاد نشد، به عوام چنین تلقین می‌شد كه درس خواندن برای دختران لازم و جایز و پسندیده نیست و شاید شرط عفت را در زندگی كنج خانه نشستن و نداشتن سواد می‌دانستند.
تأسیس مدارس دخترانه در ایران توسط هر گروهی كه انجام می‌گرفت با مخالفتهای زیادی روبرو می‌گردید. بعضی از علما آن را خلاف شرع اسلام می‌دانستند و بعضی می‌گفتند كه وای به حال مملكتی كه در آن مدرسه دخترانه تأسیس شود.

● مدرسه دوشیزگان
نخستین بار در سال ۱۳۲۴ ه‍. ق مدرسه‌ای به نام مدرسه دوشیزگان توسط بانو بی‌بی خانم وزیراف، برای دختران گشایش یافت. اما اقدام جسورانه وی با مخالفت بسیاری روبرو گشت به طوری كه پاره‌ای از مخالفان تصمیم به ویران كردن مدرسه گرفتند.

● مدرسه ناموس
این مدرسه در سال ۱۳۲۶ ه‍. ق توسط خانم طوبی آزموده در خیابان فرمانفرما، نزدیك چهار راه حسن‌آباد تأسیس شد. مدرسه ناموس بعدها به صورت یكی از مهمترین و مجهزترین مدارس متوسطه تهران درآمد. از فارغ‌التحصیلان این مدرسه می‌توان از بانو توران آزموده (خواهرزاده طوبی خانم)،‌ با نو فخر عظیمی ارغون، بی‌بی‌خانم، گیلان خانم، فرخنده خانم و مهرانور سمیعی نام برد.

قسمتی از نامه ی بانوان ایرانی به مجلس:

«... بر خداوند نحل و عقد و مدیران رتق و فتق امور واجب است كه در این هنگام درخت سعادت ابدی در باغ مراد ملت بنشانند و اساس ترقی و پیشرفت این مملكت را بر پایه استوار نهند و به تربیت نسوان بپردازند...

همه به واسطه این نكته است كه زنهای فرنگی به واسطه‌ی علم معنای هیأت اجتماعیه را می‌فهمند ولی زنهای مسلمان جز كینه‌ورزی با یكدیگر، تربیت كودكان به مقتضای سلیقه خود، چیز دیگری نمی‌دانند... وقتی كه آموزگاران و مربیان اولیه اطفال را تربیت نكنند، جوانان، مردان و پیران با تدبیر نخواهیم داشت.»

(برگرفته از مقاله ی نیلوفر کسری)



برچسب‌ها:
[ جمعه 30 تير 1391برچسب:, ] [ 23:7 ] [ بنده ی خدا ]

  اگر زن نبود نوابغ جهان را چه کسی پرورش می داد ؟
ناپلئون

منشأ هر کار بزرگی زن است ، زن کتابی است که جز به مهر و محبت خوانده نمی شود
لامارتین

زن شاد، زنی نیست که هیچگونه نگرانی ندارد

زن شاد، زنی است که نگرانی دارد، ولی نمی‌گذارد نگرانی‌ها او را شکست دهند

- بورلی سیلز

مردان قانون وضع می کنند و زنان اخلاق به وجود می آورند

کونته ورسیه

زن ها علاقۀ زیادی به ریاضیات دارند ، زیرا آنها سن خود را تقسیم بر دو و قیمت لباسهایشان را ضرب در دو و حقوق شوهرانشان را ضرب در سه می کنند
و پنجاه سال هم بر سن بهترین دوستان خود می افزایند

مارسل آشار

درجات ترقی یک ملت در حیات اجتماعی منبعث از احترام به زن است .               

گراتوآر

زن بزرگترین آژانس خبری است ؛ چون دایم دستگاه گیرنده " گوش " و پخش کننده " زبانش " کار می کند 

اچ جی ولز

بدگویی از زنان، کاری ابلهانه ، سبک، نامنصفانه و مبتذل است ؛ زیرا زنان کمتر از مردان بدی کرده اند

  ارل چستر فیل

هر کجا مردی یافت شد که به مقامات عالیه رسیده یقیناً زنی پاکدامن او را همراهی کرده

شیلر
خشم زن مانند الماس است می درخشد اما نمی سوزاند
رابیندرانات تاگور

 

 


برچسب‌ها:
[ جمعه 30 تير 1391برچسب:, ] [ 23:7 ] [ بنده ی خدا ]

بنفشه دختر کوچولويي بود که خيلي دوست داشت ديده بشه! دوست داشت همه از کاراش، حرفاش، لباساش، نقاشي هايي که مي کشيد، تعريف کنن. بگن که چه قشنگ حرف ميزنه، چقدر کارهاي خوبي ميکنه، چه نقاشي هاي زيبايي مي کشه و... اما افسوس و صد افسوس... بنفشه انگار يک جورايي نامريي بود! آخه حس مي کرد: هيچ کي بهش توجه نداره! اصلا...اصلا هيچ کي اونو دوست نداره!؟ براي همين مرتب کارهايي مي کرد که به نظر ديگران عجيب و غريب بود! دروغ هاي شاخ دار مي گفت! بلند بلند حرف مي زد! ادا و اصول از خودش در مي آورد، دوست داشت لباس ها و کفش هاي آدم بزرگا رو بپوشه تا شکلش عوض شه... دوست داشت بره جلو آيينه و خودش رو مثل خانم ها آرايش کنه... حتي يک بار وقتي که دايي حواسش نبود و سخت مشغول صحبت با ديگران بود- دم گوشش جيغ زد! بدجوري هم جيغ زد!! خودش دوست نداشت اين کار رو بکنه- اما چه مي شد کرد- دايي مثل هميشه بهش توجه نداشت! خوب اونم به حساب خودش مي خواست توجه دايي رو يه جوري جلب کنه، غافل از اينکه دايي و بقيه- سخت از اين کارش ناراحت ميشن و دعواش ميکنن. نمي دوست که بعدش ممکنه حتي يک سيلي از دايي بخوره!؟ دايي که خيلي دوستش داشت... آره مشکل بنفشه اين بود... ديده نشدن! به گمانش اونقدري که بايد نمي ديدنش؟! و اونقدري که بايد دوستش نمي داشتن...شاید مشکل همه بنفشه ها همین باشد؟


برچسب‌ها:
[ جمعه 30 تير 1391برچسب:, ] [ 19:56 ] [ بنده ی خدا ]

 خورشید شدم 

 

ابر شدی تا نتابم

ابر شدم

باد شدی تا نبارم

باد شدم

کوه شدی تا از حرکت بازمانم

کوه شدم

آهن شدی  شکستی مرا... 

...هیچ شدم

تا آنی باشم که دوست دارم...


برچسب‌ها:
[ جمعه 30 تير 1391برچسب:, ] [ 19:56 ] [ بنده ی خدا ]

امروز صبح زود وقتی از خواب بیدار شدم یکراست رفتم به دیدار درخت سرو قدیمی و بزرگ باغ همسایه و از او پرسیدم:

ای درخت زیبا و پرشکوه به من بگو "آیا موجودی به زیبایی و ارزش" تو در عالم هست؟

... ناگهان صدایی شنیدم:

...آری هست...تو از من زیباتر با ارزش تر و باشکوه تری...اگر قدر خویش بدانی!

....


برچسب‌ها:
[ جمعه 30 تير 1391برچسب:, ] [ 19:56 ] [ بنده ی خدا ]
.: Weblog Themes By Salehon :.

درباره وبلاگ

سلام در این وبلاگ شما با مطالبی که برای شما مفید و آموزنده می باشد روبرو می شوید امیدوارم هر مطلبی رو که در اینجا میخونید با ارائه نظرها و انتقادات مفیدتون به من کمک کنید تا باز خورد مفیدش رو خودتون بینید من بعلت مشغله های کاری ای که دارم فقط آخر هفته ها میتونم به وبلاگ شر بزنم خوشحال میشم با هم بحث کنیم
حمایت می کنیم
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 98
بازدید دیروز : 170
بازدید هفته : 272
بازدید ماه : 268
بازدید کل : 205318
تعداد مطالب : 181
تعداد نظرات : 25
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
شمارنده
شمارنده