زنان
خطری که زنان ایرانی را تهدید می کند جدی است باید آگاه باشید باشید واز برنامه هایی که برای نابودی فرهنگ ایران است آگاه شوید
زنان
نويسندگان
لینک عزیزان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زنان و آدرس zanan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دختران 14 ساله ایرانی به دنبال صورت عروسکی!
روزنامه گاردین بریتانیا با انتشار گزارشی نوشت که جراحی‌های زیبایی به ویژه جراحی بینی در ایران بالا‌ترین آمار جهانی را دارد.

 عصرایران: در این گزارش با اشاره به اینکه‌ گاه سن برخی جراحی‌های زیبایی به 14 سال می‌رسد، می‌نویسد ایرانی‌هایی که جراحی زیبایی می‌کنند و «صورت‌های عروسکی» از خود می‌سازند، بیشتر می‌خواهند خود را شبیه هنرپیشه‌های مطرح هالیوود یا مجریان مشهور برنامه‌های ماهواره‌ای کنند.

 

در این گزارش با اشاره به اینکه تنها در ایران سالانه 200 هزارمورد عمل جراحی بینی صورت می‌گیرد؛ می‌نویسد این آمار بیشترین آمار جراحی بینی در جهان محسوب می‌شود.

 

گاردین به نقل از یک زن ایرانی که جراحی بینی انجام داده می‌نویسد زنان ایرانی به دلیل اینکه حجاب دارند همه هنرشان را به جای پوست و مو روی صورتشان خرج می‌کنند چون مو و بدن آن‌ها زیر حجاب دیده نمی‌شود؛ از این رو آمارمراجعه به کلینیک‌های زیبایی برای جراحی‌های صورت از جمله بینی بسیار بالاست.

 

یک زن دیگر ایرانی می‌گوید: «علم و تکنولوژی پیشرفت کرده است و می‌شود زیبا‌تر دیده شد؛ چرا نباید از این امکانات جدید استفاده کرد؟!»

 

گاردین می‌نویسد: در ماه‌های گذشته هزینه عمل‌های جراحی زیبایی در ایران به شدت بالا رفته است و در حال حاضر هزینه متوسط یک عمل جراحی بینی رقمی بین پنج تا 10 میلیون تومان می‌باشد.

 

هزینه عمل کشیدن پهلو و شکم بین سه تا هفت میلیون تومان؛ کشیدن پوست صورت سه تا شش میلیون تومان و کشیدن کامل پوست صورت رقمی تا 15 میلیون تومان هزینه دارد؛ این رقم‌ها در حالی است که در ایران متوسط درآمد

ماهانه مردم در مناطق شهری بسیار پایین‌تر از این رقم هاست.

 

در این گزارش با اشاره به رشد تقاضا برای انجام عمل‌های جراحی زیبایی بر اساس یک گزارش داخلی منتشر شده در ایران می‌نویسد در حالی که در شهر تهران تنها 157 مرکز مجاز انجام عمل زیبایی وجود دارد، اما بیش از 7 هزارنفر در حال حاضر در تهران به انجام چنین کاری مشغول هستند.

 

«مرجان»  33 ساله صاحب یک فروشگاه لباس فروشی در تهران که یک زن مطلقه جوان است؛ دو بار جراحی زیبایی انجام داده است؛ یکبار در سال 2009 بینی خود را با هزینه چهار و نیم میلیون تومان جراحی کرده و بار دوم در سال 2011 پلک‌ها و ابروی خود را با هزینه دو میلیون و نیم تومان بالا کشیده است.

 

او از انجام این جراحی‌ها راضی است و می‌گوید با این کار احساس جوانی و زیبایی بیشتری می‌کند. او می‌گوید: «از پنج سال پیش من احساس کردم که باید برخی کار‌ها را روی صورتم انجام دهم. من احساس کردم می‌توانم با عمل جراحی چهره‌ام را جوان‌تر و زیبا کنم.»

 

او می‌افزاید: از دید دختران و زنانی که عمل جراحی زیبایی می‌کنند، این کار می‌تواند فرصت‌های آن‌ها را برای ازدواج بهتر کند و به آن‌ها اعتماد به نفس بیشتری می‌بخشد.

 

مرجان درباره عمل‌های زیبایی خود می‌گوید: «بعد از عمل بینی هیچ احساس ناراحتی نکرده‌ام و مشکلی ندارم اما پس از عمل جراحی پلک و ابرو‌گاه سردردهای شدید سراغم می‌آید و هنوز روی چشمانم احساس بخیه می‌کنم.

 

گاردین می‌افزاید‌:گاه عمل جراحی زیبایی آن قدر برای زنان ایرانی الزامی به نظر می‌رسد که هانیه زن 35 ساله کارمند برای عمل جراحی بینی خود مجبور می‌شود از بانک هفت میلیون تومان وام بگیرد.

 

وی می‌گوید: هفت میلیون تومان وام خرید خودرو از بانک گرفتم ولی آن را نه برای خرید خودرو بلکه خرج عمل جراحی بینی‌ام کردم.

 

گاردین می‌نویسد در سال‌های اخیر نه تنها زنان بلکه مردان بسیاری نیز به جمع عمل کنندگان زیبایی از جمله عمل بینی پیوسته‌اند و این کار در بین مردان ایرانی نیز رواج گسترده‌ای یافته است.

 

«محمد» فروشنده یک مغازه لوازم آرایشی در یکی از شلوغ‌ترین مناطق تهران دو سال پیش عمل جراحی بینی کرده. وی می‌گوید انگیزه‌اش از این کار تاثیر چهره بهتر در جذب مشتری بیشتر بوده است.

 

وی می‌گوید: «من روزانه صد‌ها مشتری زن و دختر دارم. آن‌ها می‌آیند تا از من لوازم آرایش بخرند و من باید برای آنهاجذاب به نظر برسم.»

 

گاردین می‌افزاید: بر اساس مطالعه مشترک یک مرکز تحقیقات در ایران و دانشگاه «جان هاپکینز» آمریکا، میزان سرانه مشاغل مربوط به عمل جراحی بینی در ایران هفت برابر بیشتر از آمریکا است.
پایان مطلب /


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 30 اسفند 1391برچسب:حجاب,ملی,پوشش,عفاف,سلامت,خانواده,زن ایرانی,اسلامی,ایرانی,زیبایی, ] [ 9:25 ] [ بنده ی خدا ]

طرح‌های «ضدّ زن» به نتیجه نمی‌رسد / زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود
رهبر عزیز انقلاب: زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می توان زن بود، عفیف بود، محجّبه و شریف بود، و در عین حال، در متن و مرکز، نقش آفرینی کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به کنگره «هفت هزار زن شهید کشور»، نقش زن مسلمان ایرانی در معرفی الگوی جدید از «زن» را تاریخ ساز خواندند و با اشاره به ظهور هزاران زن، با روحیه کربلایی در صحنه ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خاطرنشان کردند: اقتدار و جَذبه ی تازه ای به برکت خون این زنان مجاهد در عصر جدید، ظهور کرده است که دیر یا زود در سرنوشت و جایگاه زنان جهان، اثرگذار خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، در این پیام که چهارشنبه از سوی حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، در کنگره «هفت هزار زن شهید کشور» قرائت شد، حضرت آیت الله خامنه ای با یاد کردن از زنان شهید ایران اسلامی که در تغییر مسیر تاریخ اسلام، نقش شایسته ایفا کردند، افزودند: این لشکر از فرشتگان، که از جان مقدس خویش در راه اسلام مایه گذاردند؛ قدم در میدان عمل نهادند و در نقش معماران ایران جدید ظاهر شدند.
ایشان با اشاره به نگاه موجود به زن در نظام های شرق و غرب جهان‌، بعنوان عنصری درحاشیه و یا ابزاری جنسی برای مردان، به تبیین نقش شیرزنان ایران در انقلاب و دفاع مقدس بعنوان الگویی جدید با شاخصه ی «زنِ نه شرقی، نه غربی» پرداختند.
رهبر انقلاب اسلامی در توصیف ویژگی‌های این الگو تصریح کردند: زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می توان زن بود، عفیف بود، محجّبه و شریف بود، و در عین حال، در متن و مرکز، نقش آفرینی کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.
ایشان، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را صحنه ظهور زنانی دانستند که اوج احساس، لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد، شهادت و مقاومت درآمیختند و مردانه ترین میدانها را با شجاعت و اخلاص و فداکاری خود فتح کردند و می توانند بن بستهای بزرگ را در هم بشکنند.
ایشان، با اشاره به آثار فراگیر مجاهدت زنان شهید خاطرنشان کردند: اقتدار و جَذبه ی تازه ای به برکت خون این زنان مجاهد در عصر جدید، ظهور کرده است که زنان را ابتدا در جهان اسلام، تحت تأثیر قرار داد و دیر یا زود در سرنوشت و جایگاه زنان جهان، دست خواهد برد.
رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری نقش زنان بزرگ تاریخ اسلام افزودند: تا آفتاب درخشان حضرت خدیجه ی کبری و حضرت فاطمه زهرا و حضرت زینب کبری می درخشد، طرح های کهنه و نوی «ضدّ زن» به نتیجه نخواهد رسید.
ایشان همچنین افزودند: هزاران زن کربلایی ما نه تنها خطوط سیاه ستم های ظاهری را در هم شکسته اند بلکه ستم های مدرنِ به زن را نیز رسوا و بی آبرو کرده و نشان داده اند که حق کرامت الهی زن، بالاترین حقوق زن است که در جهان به اصطلاح مدرن، هرگز شناخته نشده و امروز وقت شناخته شدن آن است.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر ضرورت نشان دادن جهاد بزرگ زن ایرانی مسلمان به دنیا، خاطر نشان کردند: امیدوارم که به برکت خون این زنان شریف و مجاهد، رسانه ها و هنرمندان و فرزانگان و سینماگران بتوانند جهاد بزرگ زن ایرانی مسلمان را به دنیا بنمایانند.
 


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:حجاب,ملی,پوشش,عفاف,سلامت,خانواده,زن ایرانی,اسلامی,ایرانی, ] [ 17:31 ] [ بنده ی خدا ]

جای خالی «آرامش» در سبک زندگی غربی
در سبک زندگی غربی انسان به آنچه که دارد قانع نیست. از سوی دیگر نظام‌های فکری غربی ناتوان از این هستند که بتوانند راهی برای بهتر زندگی کردن بیاموزند.

پروفسور مایکل آلن گلسپی استاد علوم سیاسی و فلسفه دانشگاه دوک امریکا معتقد است: در سبک زندگی غربی مردم اگرچه در برخی زمینه‌ها در رفاه هستند اما آرامش لازم را ندارند.
این امر به جهان بینی غربی در سبک زندگی باز می‌گردد. از یک سو این سبک زندگی معتقد است که این موفقیت و شکوفایی و رفاه انسان را تسخیر کرده است و از سوی دیگر انسان در این سبک زندگی معتقد است که امور باید بهتر شود.

وی یادآور شد: آن چیزی که محل چالش است و در مورد آن باید تامل کرد این است که رفاه چه تعریفی دارد. این‌که چه چیزهایی رفاه ما را می‌سازد و چه عواملی ما را به رفاه می‌رساند موضوعی است که در مورد آن باید تامل کرد. در سبک زندگی غربی انسان به آنچه که دارد قانع نیست. از سوی دیگر نظام‌های فکری غربی ناتوان از این هستند که بتوانند راهی برای بهتر زندگی کردن بیاموزند.


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:غرب,آرامش,غرب زدگی, ] [ 15:44 ] [ بنده ی خدا ]

اعتراضات داخلی و بین المللی علیه آل خلیفه شدت گرفت
رژیم آل خلیفه وعده تازه خویش برای توقف خشونت و شروع گفت و گو با مخالفان را محقق نساخت و با شروع موج تازه سرکوب سیاسی در منامه ، موج اعتراض‌ها علیه حکومت بحرین در داخل و خارج اوج گرفته است.

یک روز بعد از انتشار گزارش اعتراض آمیز سازمان دیده بان حقوق بشر که در آن بی اعتنایی رژیم آل خلیفه به موازین انسانی و حقوقی به شدت انتقاد شده است، خیابانهای منامه شاهد حضور دهها هزار نفر از انقلابیون این کشور بود که یکپارچه اقدامات پلیسی سران منامه را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل شبکه ایران به نقل از المنار،ده ها هزار بحرینی روز گذشته در غرب منامه برای درخواست آزادی و تغییر در این کشور تظاهرات کردند. 

شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار دموکراسی و اصلاحات سیاسی در بحرین شدند. این تظاهرات با حضور فعالان سیاسی و حقوق بشر از میدان کورانا در غرب منامه به سوی میدان جنوسام برگزار شد.

مردم بحرین در این تظاهرات آزادی زندانیان سیاسی را خواستار شدند. تظاهرکنندگان که پرچم های بحرین را در دست داشتند با سردادن شعارهایی خودداری رژیم بحرین از تحویل جسد شهید محمود عیسی الجزیری به خانواده اش را محکوم کردند.

در همین حال  رئیس شورای علمای بحرین، تاکید کرد رژیم آل خلیفه در گفتگوهای ملی جدی نیست و با اقدامات خود به دنبال به شکست کشاندن این گفتگوهاست.

شیخ عیسی احمد قاسم در خطبه های نماز جمعه مسجد امام صادق (ع) در منطقه الدراز بحرین همچنین خواستار برگزاری همه پرسی در مورد نتایج این گفتگوها شد. وی افزود: رژیم بحرین می گوید تظاهرات در مناطق مختلف حتی اگر به منافع عمومی لطمه نزند ممنوع است، تظاهرات در منامه ممنوع است، بیان مسایل سیاسی در مساجد ممنوع است، تشییع جنازه شهدا در بعضی مناطق ممنوع است، دفن جنازه شهدا در بعضی مناطق ممنوع است.

این ممنوعیت ها در بحرین هر روز در حال گسترش است و همه جنبه های زندگی مردم را شامل می شود. رژیم بحرین روزنه ها را می بندد و حاشیه محدود آزادی را هم از بین می برد. رژیم بحرین فشارها را بر مردم هر روز تشدید می کند.

وی خاطر نشان کرد: دولت و وابستگان آن هر بار شعار مخالفت با خشونت را مطرح می کنند و از جمعیت های سیاسی و مردم هم می خواهند که این شعار را تکرار کنند، اما منظور واقعی آنها محکومیت خشونتی است که جمعیت ها و شخصیت های مخالف را به آن متهم می کنند. آنها می خواهند ما خود را محکوم کنیم و علیه خودمان شهادت بدهیم و خودمان را مجازات کنیم. آنها از ملت بحرین می خواهند خود ارتشی برای رویارویی با تحرکات مردمی و تظاهرات تشکیل دهد. فقط این باقی مانده است که به نام محکومیت خشونت، مردم با یکدیگر درگیر شوند.

این روحانی برجسته بحرینی گفت: شرط گذاری رژیم در داخل جلسات گفتگوهای ملی بحرین و تلاش برای ارعاب مردم در خارج این جلسات، باعث از بین رفتن و مانع تراشی در راه این گفتگوها می شود. گفتگویی که در آن یکی از دو طرف یا هر دوی آنها نماینده طرفهای اصلی ذیربط نباشند، گفتگو بین دو طرف اصلی ماجرا نیست و نتایج آن هم مانند «عقد فضولی» است و فقط با امضا و موافقت طرف اصلی قابل اجراست. به همین علت برگزاری همه پرسی در مورد نتایج این گفتگوها ضروری است و فقط در این صورت می توان مردم را به پایبندی به این نتایج ملزم دانست. هر کسی که خواهان آرامش اوضاع و پایان اعتراضات و تظاهرات است باید همه پرسی را بپذیرد. در غیر اینصورت چگونه می توان مردم را به نتایج گفتگویی ملزم کرد که در مورد نتایج آن، نظر مردم سوال نشده است. بدون برگزاری این همه پرسی، نارضایتی و خشم مردم از بین نخواهد رفت. شیخ عیسی قاسم افزود: نباید مخالفان به مانع تراشی در راه گفتگوها و به شکست کشاندن آنها متهم شوند و در صورت اتهام زنی به مخالفان در این مورد، باید گفت که گفتگوها در مسیر کاملا معکوس حرکت می کند. اگر طرفی در راه گفتگوها مانع تراشی می کند و به دنبال به شکست کشاندن این گفتگوهاست، مخالفان نیستند بلکه رژیم حاکم است و تلاشها برای قتل عمد با شلیک گلوله های جنگی یا زیر گرفتن افراد با خودرو، بهترین دلیل برای اثبات این مسئله است. رژیم حاکم حتی مردگان را هم به زندان می اندازد. ما امروز شاهد آن هستیم که رژیم بحرین افراد را ظالمانه و به عمد به قتل می رساند و از دفن جسد آنها هم جلوگیری می کند. می توان گفت بحرین پس از زندانی کردن افراد زنده امروز وارد مرحله زندانی کردن شهدا شده است. بحرینی ها با فریاد هیهات منا الذله اقدام رژیم حاکم در جلوگیری از برگزاری مراسم تشییع جنازه شهید محمود عیسی الجزیری را محکوم کردند. ش

یخ عیسی قاسم گفت: افتخار رژیم بحرین آن است که بیشترین تعداد مردم کشور را به نسبت جمعیت به زندان انداخته است. زندانی کردن زنان و شهدا دیگر افتخارات این رژیم است. اینها موارد افتخاری برای رژیم هستند که مردم بحرین از آن تبری می جویند. ای شهید محمود بن عیسی! تو در مسیر ایمان، عزت و کرامت گام برداشتی. برای رژیم بحرین خون پلیس یا یک نظامی گران قیمت است و ما هم با این نظر رژیم موافقیم. رژیم بحرین با گرفتن اعترافات زیر شکنجه، برای متهمان در این مورد حکم اعدام و یا حداقل حبس ابد صادر می کند. خون ارزان و کم ارزش برای رژیم حاکم خون شهروندان مخالف است، اما عرف، دین، وجدان و قانون این نظر رژیم را تایید نمی کند. در مورد این پرونده ها رژیم پی در پی حکم تبرئه برای عاملان قتل ها صادر می کند. سخنی که در آن احقاق حقوق ملت بحرین مطرح شود، سخن پرهزینه ای است


برچسب‌ها:

مستند" نقص ظاهر" نگاهی متفاوت به مسئله بدحجابی + لینک دانلود
این مستند 26 دقیقه ای، از بخش های مختلفی تشکیل شده که در هر بخش با محور قراردادن سخنان رهبر انقلاب به دنبال ارائه راهکار و نشان دادن مسیر حرکت در امور فرهنگی، خصوصا مساله عفاف و حجاب می باشد.

شبکه ایران /  اخیرا مستندی  با نام نقص ظاهر ساخته ودر فضای مجازی منتشر شده است که به گفته سازندگان آن به بیان منویات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم در رابطه با مقابله با بدحجابی میپردازد.

به گزارش شبکه ایران، این مستند 26 دقیقه ای، از بخش های مختلفی تشکیل شده که در هر بخش با محور قراردادن سخنان رهبر انقلاب به دنبال ارائه راهکار و نشان دادن مسیر حرکت در امور فرهنگی، خصوصا مساله عفاف و حجاب می باشد. همچنین سازندگان این مجموعه، در بخش های مختلف مستند، به مقایسه نظرات رهبر عزیز انقلاب و رئیس جمهور محترم پرداخته اند.
سازندگان این مستند هدف این مجموعه را صرفا بیان منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در رابطه با رویکرد مواجهه با مساله "عفاف و حجاب" عنوان کرده اند. همچنین سازندگان این مجموعه با بیان نظرات صریح مقام معظم رهبری در این باره، در صدد رفع اتهام "مخالفت با حجاب اسلامی" از رئیس جمهور مکتبی دکتر احمدی نژاد، هستند. به گفته سازندگان فیلم این مجموعه به هیچ وجه در صدد صحه گذاشتن بر اعمال و رفتار افراد بدحجاب و احیانا ترویج این رفتار نیست، بلکه همانطور که گفته شد، تنها انگیزه این مجموعه بیان شیوه صحیح مواجهه با اینگونه رفتارهاست. این مجموعه کاملا مردمی بوده و وابسته به هیچ جریان و ارگان سیاسی و... نمی باشد.
بنظر میرسد که پس از مدت ها تخریب و سیاه نمایی اوضاع فرهنگی کشور توسط افراد و گروه های مختلف، بالاخره گروهی به بررسی واقع بینانه این مساله پرداخته و با محوریت سخنان رهبری عزیز، به تحلیلی صحیح از شرایط فرهنگی کشور و شیوه مقابله با معضلات فرهنگی رسیده اند.

لینک دانلود


 


برچسب‌ها:
[ یک شنبه 13 اسفند 1391برچسب:حجاب,مستند,مستندنقص ظاهر,فرهنگ, ] [ 16:29 ] [ بنده ی خدا ]
.: Weblog Themes By Salehon :.

درباره وبلاگ

سلام در این وبلاگ شما با مطالبی که برای شما مفید و آموزنده می باشد روبرو می شوید امیدوارم هر مطلبی رو که در اینجا میخونید با ارائه نظرها و انتقادات مفیدتون به من کمک کنید تا باز خورد مفیدش رو خودتون بینید من بعلت مشغله های کاری ای که دارم فقط آخر هفته ها میتونم به وبلاگ شر بزنم خوشحال میشم با هم بحث کنیم
حمایت می کنیم
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 95
بازدید دیروز : 170
بازدید هفته : 269
بازدید ماه : 265
بازدید کل : 205315
تعداد مطالب : 181
تعداد نظرات : 25
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
شمارنده
شمارنده